Kunderne i de sydjyske føtex- og Bilka-varehuse kan se frem til et nyt sortiment, der afspejler de ændrede alkoholvaner blandt danskerne. Ifølge en pressemeddelelse fra Salling Group lancerer kæderne nu vinflasker i halv størrelse samt et større udvalg af alkoholfrie alternativer.
Det nye sortiment skal gøre det nemmere for kunderne at vælge vin efter individuelle præferencer – for eksempel hvis man kun ønsker et enkelt glas rødvin til maden, mens en anden i selskabet foretrækker hvidvin. Samtidig imødekommer det en stigende tendens, hvor flere danskere skærer ned på alkoholforbruget.
Kategoridirektør i Salling Group, Rasmus Nielsen Kusk, understreger, at udviklingen følger en global tendens, hvor især de yngre generationer drikker mindre vin end tidligere. Derfor ser man nu et stigende salg af alkoholfrie alternativer – også i Sydjylland.
I de kommende uger vil kunderne i føtex kunne finde de nye varer på hylderne, mens Bilka følger trop med hele sortimentet til august. Ud over vinflasker i mindre størrelser vil kunderne også kunne vælge mellem nye alkoholfrie produkter som Sparkling Tea, Mojito Mocktail og Limoncello.
Med denne udvidelse vil de sydjyske føtex- og Bilka-varehuse sikre, at kunderne altid har mulighed for at finde produkter, der passer til deres livsstil og forbrugsmønstre.